Explozia şomajului este mină de aur pentru eJobs şi BestJobs


Rămaşi fără serviciu, românii au luat cu asalt internetul în căutare de soluţii. Iar acest lucru a făcut să crească spectaculos numărul accesărilor pe site-urile de recrutare online. O ofertă bună pe un astfel de site atrage, în general, între 100 şi 700 de CV-uri, în timp ce recordurile de concurenţă pe post trec de 1.000 de aplicanţi.

Două site-uri de joburi, eJobs şi BestJobs, se află pe locurile patru şi şase în topul site-urilor româneşti cu cele mai multe afişări, potrivit datelor SATI. În cazul eJobs, de exemplu, în prima zi lucrătoare a anului 2010 s-au înregistrat aproape 170.000 de vizitatori unici.

Pe BestJobs, numărul vizitatorilor unici a trecut de 120.000, iar numărul de anunţuri vizualizate de utilizatori s-a triplat. Cifrele, atât în cazul BestJobs, cât şi în cazul eJobs, sunt cu 40% mai mari decât cele înregistrate la începutul lunii decembrie 2009. De succes se bucură şi site-ul Balaur.ro, un motor de căutare de joburi lansat în acest an.

Interesul crescut din această perioadă pentru site-urile de locuri de muncă se vede şi în căutările românilor pe Google. Numărul celor care au căutat cuvintele cheie job sau locuri de muncă s-a triplat de la începutul anului. A crescut şi numărul CV-urilor depuse pentru fiecare job disponibil. O ofertă bună pe un astfel de site atrage, în general, între 100 şi 700 de CV-uri, în timp ce recordurile de concurenţă pe post trec de 1.000 de aplicanţi.

Cele mai căutate joburi pe timp de criză sunt din domenii precum vânzări, comerţ şi servicii clienţi, potrivit statisticilor celor mai accesate site-uri de cariere autohtone. La fel de căutate sunt, însă, şi locurile de muncă din domenii ca finanţe, contabilitate, management, consultanţă sau inginerie. Criza economică lasă fără locuri de muncă tot mai mulţi români. Numai în decembrie 2009, peste 26.000 de oameni şi-au pierdut slujbele. Numărul şomerilor a ajuns astfel la aproape 710.000.

Sursa: money.ro