Top 5 lucruri pe care trebuie să le faci ca să-ţi păstrezi locul de muncă. Ghid de supravieţuire pentru angajat pe timp de criză


Chiar dacă primeşti bani mai puţini, munceşte mai mult, fii optimist şi zâmbeşte, nu te plânge şi nici nu cere o mărire de salariu – sunt doar câteva dintre propuneri.

Fie că s-au făcut sau nu concedieri în compania în care lucrezi şi nu ai fost afectat, nu te lăsa pe tânjală: e posibil ca tu să fii următorul pe listă. Experţii în resurse umane îţi spun ce să faci să-ţi păstrezi locul de muncă şi să-i arăţi şefului că eşti indispensabil, chiar şi în timp de criză. „Ţineţi minte fişa jobului lui Tom Cruise din filmul Jerry Maguire? Cea pe care Cuba Gooding JR o răcnea literalmente din zece în zece minute? Era cât se poate de simplă: «Show me the money!» Este exact ce trebuie pentru a păstra un loc de muncă: să creezi un plus de valoare pentru angajator”, a declarat pentru Gândul, Marius Gârlea, manager general www.jobsinro.ro şi membru HR Club.

1. Nu cere o mărire de salariu sau promovare. În timp de criză, orice manager al unei companii aplică strategia de reducere a costurilor. „Din cauza situaţiei economice dificile, această perioadă este caracterizată de o muncă mai intensă decât în trecut şi o remuneraţie egală sau chiar mai mică. De aceea, angajaţii trebuie să înţeleagă că nu este un moment oportun pentru o mărire de salariu sau o promovare”, ne-a declarat Mihai Manole, director executive Perform HR. În consecinţă, experţii spun să dai dovadă de flexibilitate şi să eviţi crearea unor situaţii sau momente tensionate.

2. Fii activ şi fă bani pentru companie, adică trebuie să reuşeşti să-i aduci angajatorului câştiguri mai mari decât costurile. Acum este momentul să-i arăţi şefului că eforturile tale sunt vizibile, fără a fi arogant: luna aceasta am realizat cu 5% mai multe piese şi am economisit 10 kg de vopsea, spune Sorin Faur, director HR în cadrul BDO România. De asemenea, creativitatea, iniţiativa şi imaginaţia vor fi preţuiţe cu atât mai mult în situaţii de criză. Mihai Manole mai recomandă şi lărgirea reţelei de cunoştinţe, de la folosirea platformelor de comunicare precum LinkedIn sau Facebook, până la participarea la conferinţe şi evenimente cu teme specifice activităţii companiei.

3. Prestează muncă voluntară. Dacă te implici în mai multe proiecte, lucrezi ore suplimentare şi îţi ajuţi colegii în îndeplinirea „taskurilor”, dai dovadă de dedicare. „Exemple de abordări în acest sens ar fi ca angajatul să meargă la şeful direct şi să îl întrebe cum îl poate ajuta în această perioadă, sau să încerce să-şi ajute mai mult colegii în activităţile realizate în comun”, recomandă Mihai Manole.

4. Nu te mai plânge de locul de muncă. Pe principiul „ce-i în mână nu-i minciună”, apreciază ceea ce ai. Chiar dacă nu e cel mai strălucit job pe care l-ai avut, nu este cel mai bun moment să te plângi, şi asta pentru că, la o eventuală decizie, se va spune: Ionescu, pentru că oricum zice mereu cât de nemulţumit e, să-i facem un bine.

5. Fii prietenos. Zâmbeşte mai des, fă câte o glumă, dar fără a atenta la pudoarea cuiva, gândeşte pozitiv, mâine ar putea fi mai rău.
Dintre doi angajaţi, la fel de eficienţi din punct de vedere economic, dintre care unul mai bine integrat emoţional în echipă şi cu o relaţie mai bună cu colegii, iar celălalt mai izolat şi retras, va fi preferat cel vesel, comunicativ, deschis şi prietenos, spun membrii HR Club.

Sursa: gandul.info