7 paşi pentru a puncta într-o economie dificilă


Starea economiei de astăzi este cu siguranţă nu prea bună, dar s-ar putea să te obişnuieşti cu ea. Unii experţi cred financiar procesul de reechilibrare prin care trecem în prezent ar putea dura un deceniu sau chiar două, în care ratele de dobândă vor fi foarte mici în anii ce vor veni.
Afacerile se vor face în continuare şi în aceste condiţii, iar cele mai multe companii de succes vor prospera ca şi până acum. În condiţiile economice actuale transformarea unui client potenţial în unul care spune "da" produsului sau serviciului care i-se oferă, atunci când situaţia lui economică s-a deteriorat atât de mult, solicit multă abilitate şi un efort de vânzare bine targetat. Dacă activaţi în domeniul afacerilor cu clienţi retail, mai jos aveţi şapte sugestii pentru îmbunătăţirea şanselor competitive:

1.Nu te arunca pentru a câştiga totul de la început.
Când încerci să câştigi un potenţial client nou, mulţumeşte-te cu un telefon la început, şi apoi încearcă să găseşti un motiv pentru o întâlnire faţă-în-faţă. Apoi, un alt pas.şi încă unul. O economie aflată în recesiune face încredere mai importantă decât oricând, şi nimic nu va inspira incredere mai repede decât simpla familiaritate şi prietenia. Nu poţi câştiga un client înainte de a lucra pentru a creşte încrederea acestuia în tine.

2.Fiţi pregătiţi pentru întârzieri mari, punctate de activitate bruscă.
În cazul în care nu aţi observat, economia slăbită a dus la planificarea ezitantă şi provizorie a afacerilor. Nimeni nu se grăbeşte să ia o decizie. Companiile sunt flexibile şi amână cheltuielile pentru ultima clipă. Chiar şi atunci când au căzut de acord în interior asupra nevoii urgente pentru un proiect sau o iniţiativă - ceva ce le-ar putea ajuta, probabil- ele nu vor lua o decizie finală până în ultima clipă, având ca scop prezervarea cash-ului. Este imposibil ca să grăbeşti procesul decizional, iar dacă vrei să câştigi un cont de client trebuie să fi aproape atunci când ei au luat hotărârea. Va fi un ciclu permanent constant de grăbiţi-vă şi aşteptaţi, dar proiectele mai devreme sau mai târziu se va înfaptui, iar cheltuielile se for face. Deci, fii pregătit. Întotdeauna.

3.Folosiţi-vă de social networking pentru a găsi un prieten - sau un prieten al unui prieten – cineva care îţi cunoaşte potenţialul client.
Afacerile sunt toate diferite, fiecare cu stilul său diferit de funcţionare, cu orizontul său de planificare şi cultura sa. Factorii de decizie în cadrul fiecărei afaceri sunt fiinţe umane unice, cu propriile nevoi, preferinţe, şi prejudecăţi. Cu cât vei înţelege mai multe din perspectiva cumparătorului dumneavoastră, cu atât e mai probabil este vei fi capabil să adaptezi mesajul în mod corespunzător. A fi prezentat de o cunoştinţă a clientului nu poate face rău, atunci când aveţi posibilitatea să obţineţi una. Evident, primul pas va fi o căutare pe google si pe siteuri de internet a tuturor numelor de care aveţi nevoie. Dar un pas foarte important, al doilea, va fi să găseşti pe cineva, undeva, cineva util la compania prospectată. Un studiu Facebook în luna mai 2011 a arătat că utilizatorii activi de Facebook sunt conectaţi cu alţi utilizatori activi în medie la doar 3,74 grade de separare. .Asta e în toată lumea, de la Boeing la Best Buy şi din China la Chicago. LinkedIn si alte retele sociale electronice, au probabil caracteristici similare. Deci, un director din echipa ta are un prieten care are un prieten care cunoaste un director de la echipa prospectată de dumneavoastră. Găsiţi aceea conexiune, şi amintiţi-vă că pot exista mai multe.

4.Faceţi o ofertă pe care clientul dumneavoastră să nu poată refuza.
În scopul comunica telefonic sau a obţine o întâlnire, trebuie să oferi ceva de valoare potenţialului cumpărător, într-un mod pe care el nu se poate să îl refuze fără să pară nepoliticos .... Ar putea fi interesante rezultatele unui sondaj de opinie sau ale unei cercetari de piaţă, sau poate o privire de ansamblu asupra competiţiei. Indiferent ce oferiţi ar trebui să-I stârnească curiozitatea, şi ar trebui să îl coste foarte puţin timp sau efort. Tu ar trebui să-I faci disponibile informaţiile în orice moment şi la orice locaţie în potenţialul client preferă. Informaţiile ar trebui să fie suficient de detaliate pentru a fi interesante şi utile pentru perspectiva ta, dar nu atât de detaliate încât să permită clientului să continue fără tine. Şi de asemenea să nu uităm din vedere ca ar trebui să fie gratuite. Păstraţi te intrebi: Dacă ai fi fost tu în locul potenţialului client, de ce nu ai dori să vezi aceste informaţii pentru a afla lucri noi, în scopul de a face afaceri mai eficient? Apoi elimina toate aceste obstacole.

5. Nu suna niciodată pentru a confirma o întâlnire de vânzări, după ce a fost stabilită.
Nu contează cât de mult aţi planificat, dacă suni să confirmaţi în avans, există o şansă foarte bună ca potenţialul clientul să o anuleze sau (mai probabil) să rămâi pe dinafară. Mai să ajungi acolo când şi cum aţi căzut de acord. Gândiţi-vă: Care este cel mai rău lucru care se poate întâmpla în cazul în care prospectatul uită de întâlnire? Acesta vă va oferi o datorie mică de colectat, şi un alt mod de a utiliza această situaţie în misiunea dumneavoastră constantă de câştigare a încrederii clientului. Desigur aţi înţeles, cu părere de rău, poate data viitoare ...

6. Ai întotdeauna pregătit următorul pas asupra căruia se poate cădea de acord imediat.
Când şi dacă aveţi posibilitatea de a atrage atentia cuiva într-o conversaţie telefonică, poţi să fii în apropiere, pe stradă, sau chiar la parterul clădirii, în aceeaşi clădire, dacă este posibil (am făcut acest lucru de mai multe ori). Dacă doriţi o întâlnire faţă-în-faţă cu un potenţial client, apoi încercaţi să vă daţi seama care ar fi locaţia geografică potrivită pentru el, chiar acum, pentru că în timp ce potenţialul client va fi adesea reticent în a-şi fixa o reuniune oficială în agendă, dacă poţi fi literalmente acolo în zece minute, clientul ar fi de acord întâlnire rapidă din impuls.

7. Odată ce aţi câştigat nişte business-uri, asiguraţi-vă că vor urma şi altele.
Una dintre cele mai mari greseli pe care aproape fiecare companie îl face atunci când recurge la mari cheltuieli de timp şi bani pentru a atrage un client nou - si credeţi-mă, vedem acest lucru mereu - este de a nu expune clientul şi celorlalte divizii, servicii, sau produse în cadrul companiei. Deci, asiguraţi-vă că personalul de vânzări este încurajat să lărgească expunerea firmei dumneavoastră faţă de un client nou. Urmăriţi ca angajaţii dumneavoastră să caute şi alte oportunităţi, de multe ori independente, şi care implică toate celelalte departamente “izolate” ale companiei tale. Faceţi acest lucru bine, şi destul de repede unităţile dumneavoastră de afaceri nu se vor mai considera izolate şi vor comunica mult mai bine.

Câştigarea clienţilor într-o economie plină de provocari ca aceasta în care trăim acum solicită îndemânare, răbdare, şi un efort de vânzare deliberat. Chiar şi în cele mai grele situaţii economice imaginabile, unele companii vor vinde cu mai mult succes decât altele. Printre acestea ar putea fi chiar compania ta.

Sursa:Peppers & Rogers pentru fastcompany.com