Păstrarea angajaţilor buni, în coada listei de priorităţi


Doar unul din şase angajatori este preocupat de pierderea angajaţilor buni, potrivit unui studiu realizat la nivel global de compania Regus, furnizor de soluţii pentru spaţiu de lucru.

Companiile din China sunt cele mai preocupate de pierderea angajaţilor performanţi, peste 18% dintre angajatorii chinezi consideră acest aspect ca fiind unul dintre cele mai importante, indiferent de contextul economic. Şi angajatorii din Australia şi Anglia dezvoltă programe de retenţie şi motivare pentru angajaţii valoroşi. Aproape 17% dintre angajatorii din cele două state consideră prioritară păstrarea angajaţilor buni.

Programele de retenţie şi motivare sunt o prioritate pentru aproape 15% dintre firmele din Germania şi pentru 12% dintre companiile din SUA şi Olanda. Cel mai puţin preocupaţi de pierderea angajaţilor performanţi sunt angajatorii din Belgia, mai puţin de 5% dintre aceştia îşi fac griji cu privire la acest aspect. Condiţiile economice actuale sporesc stresul asupra angajaţilor, anul acesta, aproape 60% dintre angajaţi au raportat un nivel crescut de stres la locul de muncă. Riscul de a rămâne fără loc de muncă este unul dintre principalii factorii generatori de stres în rândul angajaţilor. Condiţii de lucru stresante există peste tot, inclusiv în România. “Există peste tot presiuni asupra forţei de muncă, presiuni care își fac simţită prezenţa și în România, atât în sectorul public, cât și în cel privat. Este de înţeles faptul că angajaţii români sunt afectaţi de nesiguranţa locului de muncă, de reducerea salariilor și creșterea volumului de lucru, pe măsură ce au loc noi disponibilizări, acestea fiind doar câteva dintre cauzele care determină instaurarea unui nivel de stres ridicat la serviciu”, spune Garry Gürtler, director regional Regus pentru Europa Centrală şi de Est. Studiul mai arată că, în timpul perioadei de scădere economică, angajaţii sunt stresaţi de factori precum: concentrarea crescută pe profitabilitate, lipsa unui sprijin administrativ, competiţia din partea colegilor şi presiunea din partea clienţilor pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor.

Sursa: money.ro