Cum iti trimiti CV-ul la cosul de gunoi


Pe langa cel al reducerii numarului de slujbe vacante, un efect secundar al crizei a constat in adunarea unui volum marit de CV-uri in mail-urile recruiterilor. Nesiguranta locului de munca a impins multi candidati sa trimita nediscriminat CV-uri si scrisori de intentie catre orice oferta postata pe Internet. Astfel, pe langa marirea volumului de munca a recruiterilor, un CV si-a diminuat sansele la o evaluare corecta si completa, din cauza lipsei acute de timp. Multe dintre CV-urile trimise au ajuns la cosul de gunoi.


Alison Ferguson, consilier in cariera, chestionat de Examiner.com, da cateva exemple de actiuni care iti poate trimite CV-ul direct la cosul de gunoi.

1. Ati uitat sa adaugati, langa CV, o scrisoare de motivatie. Lipsa unei astfel de scrisori face CV-ul la fel de greu de remarcat ca un ac intr-un car cu fan, este de parere consilierul. Recruiterii primesc cateva sute de CV-uri saptamanal, iar o scrisoare de recomandare ii ajuta sa te identifice clar in baza de date si sa te solicite pentru un interviu, cand gasesc un un job pe al carui profil te potrivesti. Fara cativa indicatori personali, o motivatie clara si descrierea catorva puncte tari, recruiterul se afla in fata unei pagini albe. Nu stie decat despre experienta si studiile pe care le-ati efectuat, dar nu ajunge sa va cunoasca catusi de putin.

2. CV-ul nu are nici o sectiune in care mentionati obiectivele profesionale. Obiectivele ajuta recruiter-ul sa inteleaga ce anume doriti sa realizati profesional si, astfel, va poate recomanda unor companii care au o cultura organizationala in care v-ati putea integra cu succes. Daca CV-ul dumneavoastra contine obiective, si aplicati direct la companie, aveti grija la formularea lor. Evitati sa mentionati doar obiectivele care va privesc in mod direct. Incercati, in schimb, sa va corelati obiectivele profesionale cu obiectivele companiei vizate.

3. Folosirea titlurilor rubricilor standard. Ferguson sustine ca daca veti lua un model de CV de pe Internet si il veti folosi ca atare, adaugand numai informatia de continut, nu aveti decat de pierdut. Consilierul in cariera sugereaza folosirea unor tehnici creative de vanzare si marketing, prin care sa “vindeti” cat mai bine informatia din CV. Cu alte cuvinte, ambalajul conteaza. Incercati sa schimbati titlurile rubricilor sau sa alegeti o singura culoare cu care sa le subliniati.

4. Omiterea cuvintelor-cheie, a limbajului de business specific. In momentul in care un recruiter cauta in baza de date un CV care sa rezoneze cu proiectul pe care il are de indeplinit, el va cauta dupa cuvinte-cheie. Aceste sintagme definesc de multe ori natura studiilor parcurse sau anumite sarcini sau titulaturi profesionale detinute anterior. Iata cateva exemple: account manager, account executive, consultant resurse umane, senior trainer. Ceea ce trebuie sa faceti este sa denumiti cat mai specific si profesionalizat sarcinile de serviciu si titulaturile detinute anterior.

Sursa: wall-street.ro