Butunoiu către manageri: Schimbaţi, schimbaţi, schimbaţi!


Firmele care promovează cât mai multe schimbări, inclusiv în organigramă - promovări, mutări laterale sau transfer de manageri - se descurcă mai bine decât restul în perioada de criză, crede George Butunoiu, unul dintre cei mai cunoscuţi headhunteri de pe piaţa locală.

Potrivit acestuia, orice schimbare are ca efect o redinamizare a activităţilor, cu condiţia să poţi ţine costurile schimbărilor sub control.

"Imobilismul e mai păgubos decât nouă iniţiative riscante, din care trei ies prost, trei nu au mare efect, iar trei împing lucrurile înainte. Indiferent care sunt efectele, schimbările îi scot pe oameni din amorţeală, cel puţin pentru o vreme, şi asta e întotdeauna un lucru bun", explică Butunoiu.
Acesta oferă mai multe exemple de mutări pe care managerii le pot face: schimbări de responsabilităţi între joburi, care nu schimbă titulatura jobului, schimbări temporare de joburi între angajaţi (1-3 luni), schimbări totale de joburi prin rotaţie în cadrul aceluiaşi departament sau între departamente şi chiar reamenajări de birouri sau modificări în programul de lucru.

"Eu le recomand întotdeauna celor din jur să facă cât mai multe schimbări, inclusiv de manageri, fie aduşi din exterior, fie promovaţi din interior sau chiar mişcări laterale, însă risc să fiu acuzat că prin asta încerc să-mi promovez afacerea de recrutare, ca să aibă mai mult nevoie de mine", spune Butunoiu. Bogdana Bursuc, psiholog în cadrul Mind Institute, este de părere că aceste schimbări îi asigură confortul emoţional doar managerului care le produce, însă angajaţilor le creează disconfort şi panică.

În perioada de criză, când oricum realitatea este impredictibilă, creşte nevoia angajaţilor de stabilitate. "Mutarea cuiva într-un alt departament va fi percepută ca pe o ameninţare - se va gândi, automat, că este primul pas către a fi dat afară", spune Bursuc.
 
Sursa: standard.ro